June 10, 2011

Wahhhhhh Chu ohh Chuu


Heyyy mak cik pak cik kakak abang adik cucu semua :D

Cik nak cakap yang "Cik ponattt nie" hikhik Hari ni bangun awal gila. Pukul 8.30. Mandi. Iron. Siap *Make up sikit je. Wish 'Happy Father's Day' dekat ayah. Peluk2 sikit Teehee. Then "Vroooooooom" ikut mak ayah keluar. Ntah ape mak ayah nak bayar sana bayar sini. Kaya Malaysia wehh :p Hmm

Awal pagi pun dah sesak. Kereta sana sini. Macam nilah dunia. Sentiasa sibuk dengan duniawi. Maju weehhh -.- Singgah satu kedai ni, dgr amoi bebel "Haiyooo manyak sungguh kreta ni hoiii, dulu tak manyak macam ni" Aku gelak je dalam hati kahkah. Dunia dah lain cik amoii comel oi :D Aku pulak kena bebel2 dgn parents dalam kreta. Cakap pasal kerja lah apelah. Macam dah besar kan aku ni haha Mak Ayah, Akak SPM pun tak habis lagi -__-"

Hari ni aku jalan jalan je dah 1000km. Okay Foinee aku tipu :p hehe Tapi mmg jauh lah aku mgembara tadi. Sampai petang kut. Boleh kurus aku macam ni kalau tiap hari. Serius eden cakap ni. Ni semuanya sebab nak cari barang2 asrama yang perlu dibawa balik. Hmm Balik ni ada macam2 Night dkt mktb. Princess night. E-Night. Malam persahabatan. Semuanyaa ada tema masing2. Haiyooo eden dah pokai ni. Pakai kain batik boleh?hahhaha

Mak : Kenapa Night ni takde Tema Tradisional eh?Kan senang..Pakai kain batik je.

Aku : Hahahaha Apelahh mak ni :p

Aku singgah kedai mamak. Teman ayah minum air teh tarik. Tetiba aku gi pesan "Mamak, laksa satu". Then ayah gelak je. HAHAAH "Akak oi, Laksa mana ada dekat kedai mamak *gelak2" Okay Foine ayah. Sumpah malu. Kempunan laksa punya pasal. Mamak tu pun macm gelak dekat aku. Takpe hari ni hari korang *muka dendam hahaa Tkdelah.

Habis beli barang. Ayah drive ke hospital. Sepupu mak pula baru masuk hospital. Haiyooo Banyak sungguh org sakit sekrng ni. Hmm Waktu melawat dah habis. Then ktrong lawat dekt tingkap je. *Ada pulak macam tu kan? Hahaha. Tak kenal pun sepupu mak ni. Mak cakap dia Engineer and her wife Doktr Pakar. Dia masuk hospital sbb demam. Bwak anak2 jalan2 KL seminggu. Alololoooo Kesian tgk dia penat. Bernafas guna bantuan oxygen tong yg besar gedabak tu. Cuak aku tgk. Borak2 dengan dia. Then dia cakap "Ohh study di MRSM Taiping eh?Wahh STAR kut sekolah tu" haha Aku malu-malu kucing (': Tah hape hape je. Act, Ayah aku pun sakit jugak :/ Harap2 ayah sembuh cepat. Amin. Korang semua jaga kesihatan tauuuu :D

Hari ni je dah macam2 aku kena. Bebel pasal kerja. Malu dkt Kedai Mamak. Kaki 'terpleot'. Sekolah kena puji hihihi. Penat jalan bla bla bla. Hahaha. Aku sampai rumah. Adik-adik aku tgh mgemas. Almak! Diorang balik SERATAS hari ni. Sobsobsob. Band diorang kena perform dekat Penang. Menteri Kebudayaan jemput. Goooooooooodluck ya! I'll miss you Ira and Naim (': Jaga Diri and Enjoy dkt sana ye. Berseorang lah aku sekarang ni dkt rumah hmmm. Sunyi sepi *bunyi cengkerik. Cepatlahhhh malam then parents balik (((:

Okay. Sumpah penat gilo. Jalan sana jalan sini -_- Nak rehatttttttt. Tapi Resume?hmm


I smile lalalalalaaaa

P/S : Ayahhhhh. Selamat Hari Bapa! Moga ayah cepat sembuh. Amin. I LEB YOU <3

4 comments:

wannazhif said...

hahahahahahaha, laksa kat kedai mamak !

Chu Are said...

:p wan jahat!

sh said...

HAHAHAHAHAHA MAPLEY LAKSA SATU! x)

Chu Are said...

hahaha Sheeraa pun jahat! aummm makan satgi :p